Kaars zet slaapkamer in brand in Diksmuide

Een jonge studente uit Esen bij Diksmuide bleef rustig toen haar kaars omviel.

“In de slaapkamer van de studente was brand ontstaan doordat een kaars was omgevallen op het bureau waar ze studeerde”, zegt brandweerluitenant Rudi Dolphen. “Daarna vlogen papier en ander materiaal in brand. De studente kon de brand zelf niet blussen, maar heeft goed gehandeld door meteen haar slaapkamer te ontvluchten en de deuren dicht te trekken.

Zo bleef de brand beperkt tot in haar slaapkamer. Haar bureau en het materiaal daarop liep heel wat brandschade op. In de rest van de kamer is er vooral roet- en rookschade. Haar slaapkamer is daarom een tijdje onbruikbaar. Bovenaan de woning er enkel rookschade, beneden is er geen schade.”

De brandweer kon het vuur snel blussen en gebruikte daarbij zo weinig mogelijk water om geen extra schade te berokkenen. Daarna werd de woning grondig geventileerd. Na een uur zat de interventie erop.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *