Sluis, vernieuwde gemeentelijke website live.

 

Sinds vorige week zijn we live met onze vernieuwde gemeentelijke website. Deze is volgens het toptakenprincipe ingericht. Dat is niet over één nacht ijs gegaan. Er is onderzoek gepleegd. Gemonitord. En met de onderzoeksresultaten zijn we aan de slag gegaan. Wat ons drijft? Dienstverlening, onze hoofdtaak, zo helder en toegankelijk mogelijk maken. Er is veel en hard aan gewerkt maar het belangrijkste is het einddoel: onze bezoeker komt naar de website omdat hij of zij een doel heeft, wat wil weten of regelen. De toegankelijkheid en begrijpelijkheid in één oogopslag is dus essentieel. Dat betekent steeds wisselende toptaken vooraan en bovenaan.

Een bezoeker van een gemeentelijke website komt met een doel. Een paspoort, identiteitskaart en rijbewijs zijn voor de gemeente weliswaar de bulkproducten maar de individuele inwoner heeft die maar 1 keer in de 5 à 10 jaar nodig. Afvalinzameling, een paspoort voor Nederlanders in het buitenland en het overzicht van de weekmarkten laten voor Sluis onder meer een terugkerend bezoek zien. Dat zijn op dit moment dus enkele Sluise toptaken. Het verandert echter voortdurend. Het monitoren en aanpassen is dan ook een continu taak. De bezoeker staat centraal en we proberen het hen op deze manier zo gemakkelijk mogelijk te maken om de gevraagde informatie te vinden, een dienst aan te vragen of een taak af te ronden.

Een andere vormgeving, minder pagina’s, minder jargon en we blijven monitoren.
Alles is dus nieuw en anders. Nieuwsgierig geworden naar de nieuwe website?
We laten het u graag zien! Op dinsdag 1 mei om 9.00 uur in de Burgerzaal van het gemeentehuis in Oostburg nemen we u mee in een fictieve klantreis en leggen vooral het ‘hoe’ en ‘hoe nu verder’ uit. U bent van harte welkom.