Eigenaar Restaurant ‘t Vosmotje weggevoerd met rookintoxicatie naar ziekenhuis

In restaurant ’t Vosmotje op het Sint-Maartensplein in Koekelare is zondagavond brand uitgebroken. Het was de eigenaar zelf die bij sluitingstijd plots rook opmerkte.

 

Het was rond 21.20 uur dat de eigenaar van het gekende restaurant “‘t Vosmotje” in het centrum van Koekelare verliet en naar zijn wagen stapte. Hij draaide zich nog even om en zag plots rook van uit de ramen boven komen. De man rende terug naar binnen en zag dat de bovenverdieping vol rook zat. Even voordien was het restaurant nog open geweest en hadden er mensen getafeld. Hij probeerde het vuur zelf nog te blussen maar dat mislukte. Daarna belde hij de brandweer. De man zelf ademde tijdens zijn bluspoging te veel rook in en moest met rookintoxicatie naar het ziekenhuis. Toen de brandweer aankwam bleek er al rook vanonder de dakpannen te komen. Het vuur situeerde zich op de eerste verdieping maar wat er precies brandde is onduidelijk. In ieder geval liep de zaak zware schade op, vooral in de eetzaal dan, door het aanwezige bluswater. De bovengelegen verdieping liep vooral rookschade op. Door de brand zal ’t Vosmotje wellicht een tijdlang gesloten moeten blijven.

 

Door het vriesweer moest de brandweer constant het wegdek bestrooien met zout omdat de brandweerlieden niet gingen vallen.

Wat de juiste oorzaak is van de brand is nog niet geweten. Een branddeskundige ging nog komen om te kijken hoe en waar de brand juist is ontstaan.

 

 

Westnieuws.be is een onderdeel van C.V.J Media & copy; 2018